fredag 16 januari 2009

Värre

Jag skulle så väldigt gärna ha velat börjat ett nytt blad i dag, jag var till frissan, jag har foto till show and tell, jag hade ett bra möte på ny-tv och det var skoj att äta lunch i stan. Men sen for jag och hälsade på mamma och fick en jättechock, hon hade plötsligt blivit jättedålig. Hon tänkte inte känna igen mig och låg bara och ojjade sig. Hon fick morfin medan jag var där och när jag kom hem ringde jag läkaren för att fråga om det alls finns hopp. Ett litet finns det, men han sa att det ser dåligt ut nu, vi måste bara ta en dag i taget och se vartåt det går. Jag börjar ställa in mig på det värsta.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, din mamma! Vad hemskt och eländigt att hon ska vara så dålig. Ja, vad gör man? Att åldras är ju vad vi gör, men inte hjälper det att säga så heller, vi vill ju inte mista våra nära och kära. Skickar en styrkekram till dig. Jag hade förresten tänkt mejla dig, men har lyckats tappa bort din emailadress.

Jemayá sa...

Jag tycker det allra, allra värsta är att D ska mista sin mormor när han är så liten, han kommer knappt att komma ihåg henne när han blir större. Men det finns ju inget jag kan göra. Min mail är ullakristin63@hotmail.com

Anonym sa...

Svägerskans yngsta var bara 5-6 mån gammal när vi miste mommo/fammo för snart 2 år sen, svägerskan hade med henne då hon vakade med sin mamma på sjukhuset... det var tufft. Sänder dig styrka, styrka och åter styrka - oberoende av hur det här slutar. Och många kramar och varma tankar.

StrandMamman

Anonym sa...

Voimia sulle sinne ja toivotaan, että äitisi vointi kääntyy vielä paremmaksi. T: Maaret

Fritt ur hjärtat sa...

Men du, nu borde det räcka! Önskar att din mamma får ro, slipper ha ont hur det än går så att säga. Önskar dig styrka och hoppas du har någon att dela det här med. Kramar!! Simone

Anonym sa...

Tänker på dig. Kram.
Maggi

Anonym sa...

Men oj så hemskt att din mamma mår så dåligt! Vi skall ändå leva på hoppet att det ordnar sig! Det är väldigt tungt psykiskt då man skall slitas mellan hopp och förtvivlan hela tiden! Jag sänder varma tankar och massor av styrkekramar till dig!
Marianne

Jemayá sa...

tusen tack till er alla för omtanken. KÄnns bättre att kunna berätta vad som är på gång, skönt att ni är med

Anonym sa...

Tänker på dej och er väldigt mycket, massor med kramar och ljus från Tirmotanten.

Anonym sa...

Tänker på dig!
kram

Anonym sa...

Många många varma kramar från Gunilla

Anonym sa...

Tänker på dig , D och din mamma! Sänder många kramar!

Trollmamman

Jemayá sa...

Tack till er också och kramar tillbaka för omtanken!

ulrika v sa...

Vilken olycklig start på det nya året du fått! Har inte varit inne och läst förrän nu så jag har helt missat vad som varit på gång. Önskar dig ork och kämparkraft. Fint att du mitt i allt ändå orkar lägga upp vackra bilder och söka kraft i dem och böcker - och se den kärlek D ger dig! Varm kram Ulrika v

Jemayá sa...

TAck Ulrika, som vanligt kan du säga så fina saker, blev helt tårögd över din förmåga att lyfta fram positivt. kram!!!