torsdag 15 januari 2009

Prövodag

Det känns som om jag har möte med en eldsprutande drake i dag. Det var svårt att somna i går kväll, men sen fick jag sova cirka sex timmar i ett kör, det var underbart! När jag väcktes av Ds gnyende var första tanken "vad är det för dag i dag då...ja, jag ska till frissan". Men först då insåg jag att det är först i morgon fredag, så jag hade inte oroat mig för dagens möte i sömnen i varje fall. Jag har lyckats göra draken förbannad, även om jag själv anser att jag har rätt att ha avvikande åsikter och också säga dem. Mötet blir allt annat än angenämt, men nu om någonsin gäller det att försöka ta till alla själv hjälp metoder. Jag vet ju att jag själv försatt mig i denna situation, jag har inte alltid sagt och gjort uppbyggande och bra saker, men det viktigaste är att jag medgett min del i härvan och tycker att man nu borde kunna gå vidare med respekt för den andra i kontakterna. Utskällningar och beskyllningar borde kunna förpassas till historien, det hjälper ingenting. Så det är Tolles "var i nuet, fokusera inåt, reagera inte på andras illamående" som jag hoppas ha till hjälp så att mötet blir ett positivt sådant. Det finns chanser till det, "draken" har aldrig tidigare varit oresonlig och "face to face" brukar det alltid vara bättre. Dessutom måste jag ta med D och han torde lätta upp stämningen bara med sin närvaro - det är ju trots allt hans välfärd vi bråkar om!

5 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ville bara ge en styrkekram, det verkar behövas.

Anonym sa...

håller tummarna, tänk Tolle... vet inte om draken är pappan eller sambon, men du vinner genom att vara saklig och inte hetsa upp dig. (lätt för mig att säga...:). Det viktigaste är att du och pappan kan diskutera. Kram Kiika

Jemayá sa...

Fritt..: tack,det behövs :) kram till dig!

Kiika: egentligen är jag lite överraskad över att det hettat till så nu igen, men jag har tydligen trampat på ömma tår, och de har inte kunnat glömma och gå vidare. Jag hoppas och tror att jag ändå känner mig lugn och har inte gett mig in i gräl på nätet trots provokationer. Men det blir skönt att få det hela överstökat!! kramar

Anonym sa...

Hej, det kommer att gå bra, du har tillmötesgående och lagom ödmjuk inställning.D är med, det blir inga stora bokstäver heller. Kram Katri

Jemayá sa...

..och ditt sms var perfekt timat :). D var tillbakadragen på mötet men satt och fnittrade på hemvägen - jag tror han plockade upp min sinnesstämning :). kramar!