måndag 6 april 2009

Bloggtorka

Jag måste medge att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva här nu just - mest är jag på facebook. Det passar bättre in i min livsföring nu just, har sällan tid att sitta vid datorn en lång tid, men en kort knyck nu som då för att kolla vad som är på gång, det har jag nog. Det bästa med facebook är att snabbt få del av vännernas tankar och göromål (och ofta också deras vänners :), på bloggen borde jag ta mig mera tid att läsa runt, och till det finns inte så mycket tid. Känns i allafall helt bra nu, det rullar på med olika sorts jobb och här hemma funkar det helt bra också. Hade hemhjälp i lördags och i dag, då jag var borta i många timmar. Tyvärr verkar det främst bara vara hämtning hem av mat och så sticker de iväg direkt - i dag fick mamma i varje fall hjälp att ta sig in i sovrummet igen (hon har problem med tröskeln). Tror inte jag behöver dem på över en vecka, jobbar hemma nästa två dagar och sen tar jag påsklov. Nu får jag joina D i sovrummet - han lallar på där, jag har redan sjungit nattningssångerna och blev så trött själv så jag insåg att jag också får krypa i säng, måste bara avsluta detta inlägg. Ha det bra denna påskvecka, om inte förr, så hörs vi på fredagen :)

7 kommentarer:

StrandMamman sa...

Snälla, lämna inte bloggen helt för FB, jag vill så gärna se dina fina bilder här!!
Suss sött!

Saltistjejen sa...

Hoppas ni får en riktigt fin påsk tillsammans!
och du jag hoppas också vekrligen inte att du slutar skriva här. Själv har jag inte FB eftersom jag känner att jag iten orkar med fler internetsaker. Jag veeeet att ALLA har detoch jag borde skylla mig själv, men så är det. jag skyller mig själv. Men ber ändå om att du ska fortsätta skriva här också. och visa bilder. Kanske inte så ofta nu när du har mycket omkring dig, men senare. Man KAN faktiskt göra lite bloggpauser när livet på riktigt fyller upp ens tid.
Stor Kram!

Camilla sa...

Jag är också en bojkottare av FB och hoppas således att din blogginspiration kommer tillbaka med flyttfåglaran. Eller har de kanske redan anlänt? Nåja, med vårvärmen då! :) Jag tycker inte att det tar så lång stund att knåpa ihop ett blogginlägg. Fast då är innehållet i dem kanske inte det mest filosofiska heller utan mera i svammelform. ;-)

Ha en stressfri vecka och en skön påsk! Vi ska bila norrut på torsdagen så vi kan bränna riktig påskbrasa sen och avnjuta en god revy.

Anonym sa...

Jag önskar dig och D och din mamma en riktigt Glad Påsk och en skön helg!
Det är trevligt att ni får vara tillsammans nu igen och jag hoppas att din mamma blir starkare för var dag som går, hemmiljö brukar nog göra gott!
Kram!
Marianne

Jemayá sa...

Strandmamman: det är ju roligt att höra att man skulle saknas :), men jag har nog inte tänkt sluta här, men inspirationen är lite mindre just nu. Kanske också för att jag ju skriver rätt mycket artiklar nu just också.

Saltistjejen: skönt med förstående läsare - oftast fungerar jag så att då jag inte känner press så lossar det. Eftersom det varit lite si och så med både skrivandet och läsandet en längre tid har jag börjat känna att jag "borde" göra båda mera - och direkt är det ju mindre kul! Dessutom har det varit full rulle med allt, men det är ju lugnare med mamma nu och jag brukar få mindre jobb ju närmare sommaren kommer och sitter säkert mera vid datorn då :). kram till dig med - hoppas jag hinner och läsa under påsken :)

Camilla: lite känns det som tårta på tårta ibland med både blogg och fb, trots att man bara skriver en mening där. Men vill man skriva av sig är det ju nog bloggen som gäller - men ajg vill ha kommunikationen som jag tycker funkar bättre på fb, delvis för att jag inte hinner läsa så mycket bloggar som jag skulle vilja. Man får lätt timtal att gå åt på bloggarna, men på kort tid på fb har du redan en känsla av att du vet lite vad kompisarna har på gång. Viktigt för mig som ändå är lite isolerad att få känna att jag har del i andras liv också! Kanske vi ses i påskhelgen!! Kör försiktigt!

Marianne: ringde idag och frågade läkaren om alla mammas mediciner och tackade samtidigt för att han deltagit med att få henne tillbaka på benen. Han sa det var ett mirakel! Och det är ju nog D som är mirakelkuren - tror nog att det ska gå riktigt bra bara det fortsätter såhär och kanske hon ännu lite blir bättre småningom. Glad påsk till dig med - kram!

Anonym sa...

Jag hoppas att du inte slutar med bloggen. Jag är inte mogen för FB. Dessutom känner jag räddsla inför att öppna mej på nätet med mitt namn, som jag måst ha skyltat på mej på arbetet.Klientelet har redan nu visat signaler på att kundkontakt kan missbrukas i nätet, så jag vill inte utsätta mej mer än nödvändigt.h.Tirmotanten

Jemayá sa...

Nej, nej, jag slutar nog inte, fast det kan bli pauser. Jag förstår att du inte vill ut på FB, även om man ju "väljer sina vänner" som ser ens sida, men ändå går detju nog att skicka meddelande t.ex till ny person. Usch att folk söker sätt att göra andra illa via nätet också :(