onsdag 29 april 2009

Inget speciellt att blogga om...

Vart tar tiden vägen...? Till deklarering...fast det var inte så jobbigt i år. Fick det just klart :) :). I går var jag och köpte födispresent till D - jätteskönt att åka till stan utan annat program än att gå i butiker några timmar. På kvällen var jag till fotoklubbens träff, också skojigt, länge sen jag var sist. I morse var jag på mamma-barn i församlingshemmet för första gången i år. Det var roligt att få träffa lite mammor igen och prata "mamma- och vardagsgrejer". Hoppas ha lite mera tid att träffa vissa nu då jag har mera ledigt.

D låter som en papegoja här hemma - "fammo och faffa kommer", och "Affa sinter" (=presenter av min kusin - tror han har genomskådat att det var han som var julgubben). Jag har pratat om allt skoj som är på kommande, kalaset på söndan och om en dryg vecka ska jag på kurs till huvudstaden och farföräldrarna är då på väg för att sköta D. Ser verkligen fram emot det!! Nu är det igen dags för mat och eftersom det är underbart där ute igen (hällregn igår), tillbringar vi säkert kvällen utomhus med D.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj vad harligt med fodelsedag! Hoppas ni far ett jattebra kalas!
Och vad det later fint att du nu verkar ha tid och energi over for andra aktiviteter som fotoklubben och mamma-barn-traffar! Varen brukar ofta komma med mer energi. Ljuset det underbara ljuset gor en ju piggare.
Kramar!!

Jemayá sa...

Det känns riktigt konstigt att inte ha en massa halvfärdiga skrivjobb hängandes över en!! Men det är nog otroligt skönt att äntligen kunna ta det lugnare (fast blir jag helt utan jobb får jag börja oroa mig över hur jag ska klara mig till hösten....)! Våren är annars min tid - det är då jag lever upp! kram!