måndag 20 april 2009

Måndag.

Så är vi tillbaka i vanlig ordning, små katastrofer hela dagen. Vaknade med ont i halsen - nu tänker jag säga upp Noni-kontraktet, jag har ju varit förkyld eller flunssig x antal gånger fast jag använt saften. Sparar jag de pengarna per månad i stället, så får jag min södernresa i november betalt - tror det gör mig precis lika gott! Medan jag skickade iväg på datorn det sista av förra veckornas jobbprojekt, roade sig sonen med att söndra mormors 70-årspresent - nu har stora visaren på den gyllene klockan slagit sig loss och visar precis vad den vill (senare: lyckades ändå peta in den i rätt läge, nu funkar den igen!). Tvättmaskinen släpper inte ut vattnet, misstänker att tvättnötterna jag använt har hamnat in i någon slang även om jag inte förstår hur. Sätter dem in i trumman, men hittade några då jag öppnade "avloppet". Den lilla påsen dit man egentligen ska sätta dem, försvinner alltid spårlöst då man tvättat en maskin. Som pricken på i droppade visaräkningen in i dag - dubbelt större än normalt (renoveringen....). Och vi är inte ens halvvägs på dagen ännu....

6 kommentarer:

Annika sa...

Wow!
Här var det omgjort! Fint!!
Lika bra att säga upp Noni-kontraktet, ja...
en massa vaj i huset också, inte kul...Tvättmaskiner får aldrig haka upp sig. Måtte det orsna till sig på ett ngtlunda lätt sätt för er.
Och VISA räkningen är det aldrig kul att få!
Kramar!!

Jemayá sa...

Det blev en riktig "Gustav"-måndag, fast jag oftast inte har något emot dem. Å andra sidan har jag väntat på att tvättmaskinen säger upp kontraktet, den är jättegammal!

Anonym sa...

I like your new layout!

Anonym sa...

Vad heter tvättnötterna du använder, tycker du de är bra? Har tänkt köpa av dem, men har hört att det finns olika sorter o av en del tvättnötter blir inte kläderna lika mjuka o sköna efteråt.Har dendär nötpåsen öppnats av sej själv i tvätten, gulp? Tänkte besöka garudakauppa.fi (kolla)i Hesa, då jag ska på en kurs ti Röda Korset.h.katri

Taina sa...

Upps, jag säger bara MÅNDAGAR! Men då kan ju veckan bara bli bättre ;)
Det är kul att läsa din finlandssvenska så som "söndra". Det tror jag inte används så ofta av svenskar.
Vi har fått en gammal tvättmaskin utbytt i det här huset. Maskinen var 25 år gammal så det var dags. Makinen tvättade aldrig rent.
Hoppas andra halvan av dagen blen en vändpunkt.
Kram

Jemayá sa...

Thank you - Julie? :)

Katri: det var alltså Samu-nötter (skriver mail). Vad är det för en Röda Kors-kurs?

Taina: tack, jo det blev bättre av att jag var tvungen att åka till butiken - frisk luft gör ofta susen! Och vår maskin som är ca 20 år gammal får ännu fortsätta tjäna en stund till :). Kram!