onsdag 27 maj 2009

Katthämnd?

"Vem ska mata katterna", undrade mormor i morse då jag pratade om min semestervecka i juni. Det hade jag glömt!!! Som tur är det ju en tid kvar. I natt blev jag väckt av ett panik-katt-yl utomhus. "Varg... björn...?", tänkte jag då jag gick ner och försiktigt kikade ut - "svart katt" visade det sig vara. Den slank hastigt ner från trädet, dit den jagat stackars Fia. Det tog en stund innan hon vågade sig in, men Gusta var emot och jag gav dem litet käk och gick upp tillbaka. En och en halv timme senare sitter jag här. Kanske det var allt koffein igår, eller en viss stress över de halvfärdiga texterna, men det gick helt enkelt inte att få tag på sömnen igen. Undrar om jag ändå får upp ögonen tillräckligt för att faktiskt få något vettigt till stånd....vi får se.

7 kommentarer:

Annika sa...

Jaha, en avklippt natt alltså...suck.
Koffein kan ställa till det väldeliga för mig också. Usch. Det är just därför jag så sällan dricker kaffe.
Hoppas texterna ska lösa sig till det allra bästa.
Kram!!

Victoria sa...

Nog finns det folk som kan mata katterna nog :) Skönt om det börjar funka med "utan-blöjor". Roligt med klistermärken belöning, tror absolut att det funkar!

Anonym sa...

OH Guuuush, man blir ju helt matt då man läser hur du haft sista tiden. OM du måste dricka kaffe, så tanka på morgonen o pimpla inte kaffe under dagen.Dessutom är kaffe vätskedrivande så man torkar lätt ut o då blir man trött o durrig. Så drick alltid vatten vid sidan om kaffet (liksom vi nuförtiden gör med vin också).Låter nog som du har väldigt påfrestande med allt. Försök lyssna till ditt inre och sköta om dej själv också.Kramsi från tanten på sjön.

underytanjag sa...

ÖÖhh vad drygt att inte kunna somna OM när man så väl behöver. Stormen väckte mig inatt och jag blev kall av skräck som inte larmat huset.. apropå nåt helt annat vad betyder Jemayá?

Jemayá sa...

Annika: jag ska nog försöka minska på kaffedrickandet, tycker det är skrämmande att jag också börjar få huvudvärk om jag inte druckit det. Natten jag inte kunde somna var på det sättet bra att jag fick ena texten klar :), deadline för andra är först i början av nästa vecka. kram!

Victoria: jag frågade "goffa" redan, han lovade göra det :).

Sjötanten :): jag misstänker att det blev just vätskebrist dendär dagen..som egentligen var helt skoj, men som sagt, koffeinet steg i huvudet på mig! Försökte i texten få fram känslan - hysteriskt flängande hit och dit utan egentlig kontroll. Men rätt mycket fick jag nog ändå gjort. kram

Underytan: vad menar du med "larmat huset?". Jag har förklaring på namnet i början av bloggen, ska försöka länka till det inlägget: http://jemaya.blogspot.com/2006/12/why-jemay.html ...hmmm, tror du måste klistra in det, kommer inte på annat sätt, tyvärr.

underytanjag sa...

Satt på larmet.. ska kolla bakåt i bloggen!

Jemayá sa...

vilket larm, förstår inte ännu heller :)?