lördag 16 maj 2009

Riding debut

On Thursday me and D took part in an excursion to a nearby farm which is specialized in tourism - they have all kinds of normal Finnish farmanimals for children to get acquainted with. D made his debut on horseback - I was more nervous than he was :). Children seem to be natural at this, no stiffness at all, following the movements like he's never done anything else. I've seen grown-ups ride for the first time - a scary sight :). Pls click on the photo to see it in bigger size!

Posted by Picasa

4 kommentarer:

StrandMamman sa...

Bravo D!!! De här små-ponnyerna är ju nog i princip självgående, och vana med barn, så det ska ju inte vara något större problem. Nu är det din tur :))

Jemayá sa...

jag tror jag väljer en modell större :D. Nä men jag har ju faktiskt ridit i perioder och skulle väldigt gärna börja på nytt, men jag antar att det då borde bli typ varannan lördag då D är borta och nu till sommaren lyckas det väl inte heller. Måste fundera på saken!

Taina sa...

Vad duktig han är! En framtida ryttare?
Kramen

Jemayá sa...

Taina: vem vet, om jag börjar rida så kommer han ju säkert att komma med. Skulle göra honom gott, nu är han mest bara intresserad av bilar och traktorer :(. kram tibaax!