fredag 8 maj 2009

Walk

Först ett foto på Gusti i går kväll, han var såååå ömhetstörstande, men klorna i min famn (syns ju på fotot också hur han trampar på :) fick mig att lyfta upp honom på skrivbordet (har en liten ylleduk enkom för honom). Han ville nääärmare och kröp ovanpå musen :) - katter vet nog hur de ska få uppmärksamhet!

I dag hade jag en ledig dag och for efter lunchen på promenad till skogen med D i vagnen. Hoppades att han skulle somna, vilket han förstås inte gjorde. Det var gråt och gnäll senare på eftermiddagen, försökte få honom att sova i sin säng, men nej....Fia kom förstås med, men väl framme i skogen var det lite väl spännande för henne, hon gick omkring och jamade hela tiden.

Hittade en fin sten att sitta på i min favoritglänta - den blir perfekt mål för sommarens promenader.

Träden har nu mössöron, det är fem före att de slår ut. Jag hade sått rucola och sallad i en låda utomhus, som jag satt ett gammalt fönster över som skydd mot de kalla nätterna. Känns jättebra att se att fröna grott. Det är nästan sommar här!

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Mmmmm harliga bilder!!! Och det dar med sma omhetstorstande katter. Det kan vara supermysigt men ibland t o m lite jobbigt beroende pa vad man sjalv ska och vill gora. Kan du aksnke klippa hans klor om de ar valdigt langa?? Annars kan det gora ratt ont nar de kattrampar sadar...
Vad mysigt med skogspromenad! Det blir harligt senare i var och sommar nar allt slagit ut!
kram!!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Jag blir så sugen på skogspromenad när jag läser ditt inlägg, en egen sten i en favoritglänta... Det är något speciellt med de nordiska skogarna - regnskog i all sin ära men det är inte samma sak!!
Hur varmt har ni nu? Ser på D att han är ganska rejält påpälsad! ;-)
Kram!

Jemayá sa...

Saltis: har nog tänkt klippa klorna, men klosaxen har varit försvunnen, sen hittade jag den, men nu vet jag inte vart jag satte den...detta med kattklor kommer rätt långt nere på listan av "borde göra"! Men one of these days :). Jag tycker faktiskt det är jättefint nu just, man upptäcker varje litet "framsteg" i naturen så tydligt, tyvärr har det varit en rätt kall vind än i dag. Men snart är det varmt :)

petchie: jaaa, kontraster - regnskog hos dig!!! Som omväxling skulle det vara underbart att ta sig en regnskogspromenad :). I skogsgläntan i lä var det jättevarmt - tskjortsväder, men vinden var isande, då fick man pälsa på sig igen. Kollade väderlekskartan - 14 grader visar det nu, men som sagt, känns kallt där det blåser. kram!

Västmanländskan sa...

Åh, det är inte utan att jag önskar mig en liten ömhetstörstande katt. Så mysigt!

Millan sa...

Vilka harliga varbilder! Var katt alskar verkligen den har tiden pa aret och ligger garna och solar pa verandan. Men hon ar nog for lat for att ga ut pa en sadan upptacksfard som er gjorde :-).
Jag tror att det ar forsta gangen jag ar har sa jag passar pa att kommentera! Forsoker for en gang skulle kika igenom alla fredagsbloggare. Vet inte vad det ar med fredagar men jag hinner aldrig med att lasa bloggar da och nar man sedan gar in for att lasa nagra dagar senare sa ar fredagstemat liksom forbi :-). Ja det blev snurrigt det har!
Trevlig helg!

alegni sa...

hej ulla o tack för besöket o komplimangerna inne hos mig.
vet du, vi har faktiskt träffats en gång - hos britt-marie i jakobstad när hon fyllde 40. jag är hennes kusin :)
h. ingela

Jemayá sa...

Västmanländskan: ja de är mysiga, önskar bara att de skulle ty sig till de två andra personerna i vårt hushåll också!!

Millan: det var roligt att du tittade in. För mig är det svårt att hålla tidtabellen, skriver ofta först på fredag och då tror jag de flesta redan gjort rundan. Sen läser jag då jag hinner och ofta har ju andra redan sagt det man tänkt säga, då har man liksom inget att kommentera till. Men jag tycker ändå det är kul att via temat "tvingas" att hitta nya trevliga bloggare!

Ingela: där ser man, världen är liten! Försöker desperat komma ihåg vem du kunde vara :)