torsdag 21 maj 2009

Too good to be true....?

"
OFFICIAL WINNING NOTIFICATION.

We are pleased to inform you of the released results of Sweepstakes Promotion organized by Microword Corporations, in conjunction with the foundation for the promotion of software products, held on 11th April, 2009,in Valencia,Spain. Your email address emerged as one of the online Winning emails, in the 3rd category and therefore attracted a cash award of 750,000.00 (Seven Hundred and Fifty Thousand Euros) "

Jag tycker det nästan är kriminellt att man får luras såhär.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får nästan dagligen dylika "skräppostmeddelanden". Skulle dom vara sanna hade jag antagligen varit mångmiljonär vid det här laget. Visst är det halvkriminellt. Och tyvärr finns det mänskor som svarar på dylika meddelanden, uppger sina bankkontonummer och liknande. Vad det sen kan leda till är inte svårt att räkna ut. Att det leder till storvinster är knappast realistiskt, däremot att det florerar ännu mer skräppost. Tyvärr får vi nog fortsätta kämpa för våra slantar. Ibland kan man ju visserligen ha tur och vinna 4 rätt på lotto, men även det tycks vara långsökt. Trevligt veckoslut till dig! Kram. Maggi

Annika sa...

USCH vad många såna mails jag får, speciellt på min hotmail.
HATAR dom.
Visst blir man nästan förbannad. OCh sen dessa eviga, business proposals från ngn obskyr person i afrika...
BLIR så less...
Trevlig helg!
NU ska jag läsa ditt inlägg om förnamn...

Jemayá sa...

Maggi: fyra rätt på lotto har jag fått några gånger = ca 10 euro...men bättre än ingenting förstås. Jag har nog fått dessa förr, men nu just skulle jag så jääättegärna ha velat att det skulle ha varit sant!! samma, kram

Annika: på hotmail tycker jag de blivit riktigt bra på att hjälpa en med att bli av med skräpet, på min andra mail vet jag inte hur jag skulle göra :(

Marianne sa...

Ja de där Nigeriabreven svämmar över ibland. Kriminellt, håller med dig, för det finns ju de som går på det. OCH så skulle man ju bra gärna verkligen ha vunnit så där mycket pengar!

Jag har det ändå rätt bra med min yahoo-mejl, väldigt få skräpbrev, måste jag säga. Ta i trä!

Kram!

Jemayá sa...

Nog är det ju konstigt att man itne får stopp på spam...eller vill man...kanske det är en stor konspiration :). Jag beskyller nog facebook - har fått rätt lite skräppost före jag gick med, nu kommer det mycket. Men får leva med det, för gillar facebooken så skarpt :) . kram!