måndag 25 maj 2009

Till Taina (främst :)

Här foto på min lilla, söta elgrill (Taina skrev om alla grillar de har i huset, eller ja, trädgården :), tror min grill skulle få lite komplex :). Den har säkert åtta år på nacken, skulle jag tro, köpte den då jag bodde i Esbo och ville grilla på balkongen (fast det skulle man inte ha fått göra, men jag tänkte att en elgrill är lite mera diskret....). Lite rostig och medfaren är den, men jag vill inte börja böka med kol och sånt, denhär är snabb och grillar till och med också.. så den får duga :).
....

Sonen kom just springande: "nä, finsk", sa han. Jag smet ifrån då han började se på Spöket Laban. Språket hade tydligen halkat till finska då jag startade dvd:n, hittills har vi sett den på svenska och det skulle det tydligen vara. I dag var han på dagis - kom hem med samma byxor, fast jag hade packat med en hel hög att byta till. Endast kalsongerna var bytta, en större olycka hade varit framme :). Härligt då det verkar börja funka, farväl dagblöjor!! Klistermärkesmetoden funkade jättebra.

Jag har också haft en bra dag, ringt hit och dit och fått ordnat det ena med det andra. Också skrivit lite, men var tvungen att fixa undan alla lösa trådar först. Nu ser det ut som om jag och D åker till södra Finland i midsommarveckan (mormor ska på intervallvård till ålderdomshemmet den veckan) och firar midsommar där vid en väns sommarstuga - sköööönt, så slipper jag sitta ensam med D här hemma då.

6 kommentarer:

Taina sa...

HAHAHAHAAAAA!!!!! Tack för den! Den ska jag visa Maken! Det GÅR att grilla på mindre grillar och det räcker med EN grill! Underbart!
Kramen

Anonym sa...

outdoor grill?

Emmama sa...

Haha, jag älskar din grill och har en likadan i Sverige och jag saknar den här ibland.. Jag tycker det blir jättebra resultat med en sån även om en mer avancerad grill också såklart är bra! :)

Kram och trevlig tisdag!

Annika sa...

Alla finne och svenne grillar får komplex bredvid sina amerikanska stora kussar, haha!!
Din grill ser liten och behändig ut. den räcker ju bra till er tre, men ska du ha besök är den lite liten kanske.
KRAM!!!

Marianne sa...

Vår grill får helt klart komplex även vid sidan av din. Vår är ungefär likadan, fast utan ben och utan bakkappa. Och nu är den dessutom trasig.

Jag föreslog att vi skulle passa på att köpa en riktig grill. Men se det tycker inte maken, han tycker att den gamla rostiga klotgrillen funkar alldeles utmärkt ...

Kram!

Jemayá sa...

Taina: fast om jag ska vara ärlig skulle jag nog vilja ha en större och finare :). kram!

Anonymous: yes indeed - only a rather old and simple one, but enough for our needs!

Emmama: jag tycker också det blir jättegott med denna! Och som sagt, mycekt enklare! hoppas du hade en bra dag, kram!

Annika: ja, det är ju tur att jag inte ställer till större grillfester, då skulle jag få tillägga"bring your own grill" :). Numera kan inte mommo mera äta kött pga gikten så åt mig och D räcker den gott och väl! kram!

Marianne: oj, kan man ha mindre och rostigare :)? Poäng till el make - behöver inte hävda sig med en grill i varje fall :). kram!